Тарихтағы соңғы зымыран "Союз-ФГ" ұшыру үшін Байқоңырда орнатылды - новости Казахстана и Мира | YUNEWS.KZ
Рус Қаз

Тіркелу

Кіру

+7 771 194 0204 Наш whatsapp

Тарихтағы соңғы зымыран "Союз-ФГ" ұшыру үшін Байқоңырда орнатылды

444

Smiley face
Фото из открытых источников

Тарихтағы соңғы зымыран-тасығыш "Союз-ФГ" Байқоңыр ғарыш айлағының старттық кешенінде орнталды, деп хабарлайды РИА Новости ғарыш айлағынан.

Роскосмостың баспасөз қызметі хабарлағандай, "Союз МС-15" басқарылатын кемесімен "Союз-ФГ" зымыранын ұшыру 25 қыркүйекке жоспарланған. Кеме жаңа экипажды Халықаралық ғарыш станциясына 25 қыркүйекте 19.45-те жеткізеді.

"Союз-ФГ" зымыранының ұшырылуы осы зымыранның тарихындағы 70-ші және қорытынды стартқа айналады. 2018 жылы ұшуды қоспағанда, тасығыштың барлық ұшулары апатсыз өтті.

"Союз-ФГ" - басқарылатын ұшуларға арналған зымыранның арнайы модификациясы. Келесі жылдан бастап ғарышкерлер жаңа "Союз-2.1 а" зымырандарында ұшырыла бастайды. Бұл тасушы аналогтық жабдықтың орнына қазіргі заманғы цифрлық жүйелер орнатылуымен ғана емес, сонымен қатар зымыранның барлық жабдықтары толығымен Ресейде жасалатындығымен ерекшеленеді. "Союз-ФГ" басқару жүйесінде украиндық компоненттер қолданылады.

Қараша айында Ресей украиндық жиынтықтаушылары бар зымырандарды пайдалануды толық тоқтатады. Соңғысы "Рокот" жеңіл зымыраны болады, ол орбитаға "Гонец" байланыс спутнигін шығаруы керек.

Сонымен қатар,  бұл ұшудың тағы бір ерекшелігі, ол жаңғыртуға жабу алдында "Гагарин стартынан" (дәл сол жерден ғарышқа Юрий Гагарин аттанған) соңғы ұшыру болатынына байланысты. Одан "Союз-2" зымырандарын ұшыру үшін қайта құру келесі жылдан басталады. Жаңғырту үш жылға созылады деп болжануда. Жұмысты Ресей, Қазақстан және БАӘ тең үлеспен қаржыландыратын болады. Жаңғыртуға жұмсалатын шығындардың жалпы сомасы 87 миллион долларды құрайды.

Цифрлық басқару жүйесі бар "Союз-2" зымыранын "Гагарин стартынан" ұшыру үшін жерүсті жабдықтарында зымыранды тексеру және ұшыру кезінде қолданылатын аналогты пульттерді компьютерлік техникаға ауыстыру қажет. Сәйкесінше, барлық кәбілдік желіні ауыстыру қажет. Ірі монтаждау жұмыстарын тікелей бастапқы кешенде жүргізу керек. "Союз-ФГ" зымырандарында қолданылатын ағызғыштың ең үлкен диаметрі 3,715 метрді құрайды. "Союз-2" зымырандарында диаметрі 4,11 метр ағызғыш қолданылады. Зымыранның басты ағызғышының үлкейтілген диаметрі оның астында көлемді спутниктерді орналастыруға мүмкіндік береді. Алайда, осындай үлкен ағызғышы бар зымыранды бастапқы жүйеге орнату үшін қызмет көрсету фермаларын қайта құру бойынша ауқымды және қымбат тұратын жұмыстарды орындау қажет. 2004-2005 жылдары "Союз-2" зымыранымен Байқоңырдың 31-ші алаңы жаңартылды.

"Союз МС-15" бортында соңғы "Союз-ФГ" зымыранында ресейлік Олег Скрипочка, американдық Джессика Меир және БАӘ бірінші ғарышкері Хаззаа Әл-Мансури ұшады. Скрипочка және Меир ХҒС бортында 187 күн болған соң Жерге 2020 жылғы 30 наурызда американдық Эндрю Морганмен бірге қайтады.  Әл-Мансури ХҒС бортында сегіз күн өткізуі тиіс. Әл-Мансуридің өзі айтқандай, ол алғашқы араб ғарышкері, өзіндік Юрий Гагарин болатындығын мақтан тұтады. Ол ХҒС-да өткізетін эксперименттер арасында – құрманы өсіруге салмақсыздықтың әсерін зерттеу бар.

Аль-Мансуридің "Союз МС-12" кемесінде ресейлік Алексей Овчининмен және қазір станцияда жұмыс істейтін американдық Ник Хейгпен бірге оралуы 3 қазанға белгіленіп отыр. Кеменің ХҒС-дан түйісуі  10.35-те мск-де болады, Қазақстанда отырғызу - 13.58 мск. 

БАӘ азаматының ұшуы Роскосмос пен Мұхаммед бен Рашид атындағы ғарыш орталығы арасындағы келісім аясында жүргізіледі. 2018 жылдың қыркүйек айында Мәскеу түбіндегі ғарышкерлер даярлау орталығында БАӘ ғарышкеріне екі кандидатты - әскери ұшқыш Хаззаа Әл-Мансури және желілік қолдау инженері Сұлтан Әл-Нейадиді дайындау басталды. Алдағы ұшудың қорытындысы бойынша ХҒС бортындағы БАӘ екінші ғарышкерінің ұзақ ұшу мүмкіндігі туралы шешім қабылдау жоспарланып отыр.


Көзі: yunews.kz